- Categories:Film, VR
- Tags:dźwięk na planie, dźwiękowiec, film, vr
Film wykonany w technologii VR.
Jest sierpień 1920 roku. Polskie wojska wciąż cofają się pod naporem armii bolszewickiej. Wszyscy zdają sobie sprawę, że nieuchronnie zbliża się ostateczne starcie, którego wynik wydaje się już przesądzony na korzyść bolszewików… Najważniejsze zadanie to obronić Warszawę i nie pozwolić Rosjanom wkroczyć do miasta. Jednak wielomiesięczny wysiłek odcisnął swoje piętno na obu armiach. Nawet wśród Polaków panują defetystyczne nastroje i kiedy do obozu wojsk polskich dociera tajemniczy meldunek, który należy przekazać na Cytadelę, jedynie Bohater (imersant, czyli widz oglądający film), Janek Węgielski – student, który zaciągnął się do armii, ułan Władysław Brończak oraz pilot Eskadry Kościuszkowskiej, Merian C. Cooper, wierzą, że sprawa nie jest jeszcze przegrana i – wbrew rozkazom – postanawiają spróbować dostarczyć do Warszawy wiadomość. Bohater wraz z Cooperem podróżuje samolotem w stronę Warszawy, uszkodzona maszyna musi jednak awaryjnie lądować. Okazuje się, że w okolicy jest pełno bolszewików – dwóch z nich zmusza fotografkę Polę Lewicką do zrobienia im pamiątkowych portretów. Pola jednak kryje w zanadrzu znacznie więcej niż kasetki do aparatu fotograficznego…
Bohaterowie wyruszają w pełną przygód podróż w stronę Warszawy, uciekając przed bolszewikami, biorąc udział w walkach, snując jednocześnie plany na powojenną przyszłość… czy uda im się dostarczyć meldunek? Czy bohaterowie ryzykują na próżno, czy jednak okaże się, że ich wiadomość będzie miała wpływ na losy jednej z najważniejszych bitew w historii nie tylko Polski, ale i świata?
Film był częścią kampanii „Wiktoria 1920”, związanej ze setną rocznicą wojny polsko-bolszewickiej.
- Sound 360 Professional
- Realizacja dźwięku na planie
- Autor: Kamil Dzyr